پوست و مو, مجله اسکای فارمسی, مراقبت و سلامتی

فواید استفاده از کلاژن در بدن

کلاژن می تواند التهاباتی را که در اثر تمرین های استقامتی ایجاد می شوند از بین ببرد. مصرف آن قبل و بعد از ورزش به ذخیره پروتئین ماهیچه ها و از بین بردن چربی ها کمک می کند. همچنین آسیب تاندون ها و رباط ها را کاهش می دهد چرا که رباط ها 75% از کلاژن ساخته شده اند و مصرف کلاژن به بازسازی این بافت های همبند که در اثر فعالیت های ورزشی آسیب دیده اند کمک زیادی می کند.

جلوگیری از پیری پوست

کلاژن می تواند سلامت پوست را بهبود دهد زیرا یکی از اجزای اصلی سازنده پوست می باشد. این پروتئین مهم، در کیفیت بافت پوست تاثیر به سزایی دارد. همچنین خاصیت ارتجاعی و رطوبت پوست را افزایش می دهد. با افزایش سن، بدن میزان کلاژن کمتری تولید می کند که موجب خشکی پوست و ایجاد چین و چروک صورت می شود. تحقیقات نشان می دهند پپتیدهای کلاژن یا مکمل های حاوی کلاژن با کاهش چین و چروک و خشکی، می توانند سرعت پیری پوست را کاهش دهند.

بهبود سلامت مو

کلاژن از آسیب ها و بیماری هایی که فولیکول موها را تحت تاثیر قرار می دهد جلوگیری می کند. زیرا در نقش یکی آنتی اکسیدان با رادیکال های آزاد موجود در اطراف فرد مبارزه می کند و از فولیکول ها محافظت می نماید. یکی از دلایلی که به مرور زمان موها نازک تر شده و دیگر قدرت قبل را ندارند کاهش این پروتئین در سطح پوست(جایگاه قرارگیری فولیکول ها) است.

افزایش سلامت استخوان ها و مفاصل

همانطور که سن بالا می رود وضعیت تراکم استخوان کم و میزان کلاژن بدن هم کم می شود و خطر شکستگی استخوان هم وجود دارد. مصرف این ماده اثرات خاصی در بدن دارد که به جلوگیری از شکستن استخوان کمک می کند. استفاده از کلاژن ها، کمک به حفظ فرآیند تولید غضروف می کند که باعث می شود از مفاصل حفاظت شده و همچنین از پوکی استخوان ها و آسیبهای مفاصل و رباط جلوگیری کند.

کلاژن فراوان ترین پروتئین در بدن ماست

کلاژن فراوان ترین پروتئین در بدن ماست، که ماهیچه ها، استخوان ها، پوست، راگ های خونی، سیستم گوارشی و تاندون ها یافت می شوند. فواید کلاژن بسیار قابل توجه است، زیرا این پروتئین چیزی است که به استحکام و کشش پوست ما همراه با جایگزین کردن سلول های مرده پوست کمک می کند.

داروخانه آنلاین اسکای فارمسی محصول کلاژن زیر را به شما معرفی می کند :